K2 * Filo & Sofie (denkvragen/mama)
Filo en Sofie hadden denkvragen voor ons:
WAAROM HEEFT IEDEREEN EEN MAMA?
Brielle : omdat het bijna moederdag is
Rik : anders krijgt iedereen geen baby
Leni : omdat wij waren een baby en de baby zat in de buik van de mama
Ides : omdat mijn zus zat in de buik en mijn mama’s buik was dik en mijn zus en mijn broer zaten er allebei in
Allen : neen dat kan niet, eerst je broer en dan jij en dan ona
Ides : neen one, das geen stout meisje, das een flink meisje
Noah : one – lone, roosje – moosje
Ides : stop, ni rijmen van mijn zus
Loà : ik zie haar soms in tvoetbal
HOE WAS HET IN JE MAMA’S BUIK?
Olivia : ik weet het niet
Ides : een beetje vies?
Ides : toont dikke duim, goed en saai saai saai, toont duim naar beneden, het is daar supersaai omdat mijn mama heel de tijd aan het praten is met iemand, niet met mijn papa maar met mijn neef timo en ik hoorde het en kvond het niet leuk
Leni : wat zeiden ze dan?
Ides : ze zeiden, gaan we samen een ijsje eten en ik vond dat niet leuk
Rik : ik vond het leuk en saai, ik weet het nog niet …
Georges : beetje leuk en beetje niet leuk
Leni : waarom niet ?
Georges : ze doen daar altijd vragen en ik vind dat niet leuk, dak warm water had vond ik wel leuk
Ides : vond je warm water leuk? Ik niet, koud water is lekkerder
Rachel : leuk, omdat die dingetjes, mama wilste een keer een ijsje en dat ijsje kwam door dat dingetje (nagelstreng) en ik vond dat lekker
Leni : het buisje, ik heb het eens in een boek gezien en dan kwam er hier een korstje
Ides : zo dat je in de soep doet
Leni : neeeeeh, de naGelstreng!
Ides : dat doet toch altijd pijn
Leni : neen, dat doet niet pijn, bij iedereen is dat zo
Ada : ja want kijk iedereen heeft een buikepit
Loà : een gaatje in zijn buik
WAAROM DENK JE DAT JE MAMA JE KNUFFELS GEEFT?
Ides : omdat ze verliefd is
Leni : op jou?
Ides : jaaa en ook mijn broer en ook op mijn zus en ook op mijn papa, mijn papa is zeker verliefd want ze zijn samen getrouwd, mijn papa heeft een dikke buikepit en we hebben samen yoga gedaan
Leni : omdat je mama je heel lief vindt
Rachel : omdat ze blij is
Claire : omdat ik verliefd ben
Elles : ik weet het niet
Noah : omdat ze een zoentje geeft, omdat ze een dikke buik had toen ik een baby was
WAT ZOU JIJ DOEN ALS JE VOOR 1 DAG EEN MAMA ZOU ZIJN?
Ada : da mijn zusje een beetje groter is en dan wil ik met haar spelen
Nina : met mijn broer spelen, met de trein
Rachel : verplaatsten van huis, omdat ik alleen wil dan wonen
Elles : met mijn baby spelen
Mathis : veel knuffelen met mijn zus
Brielle : spelen met mijn babytje
Benthe : met het veulentje … en het veulentje heeft ookal een keer met haar pootje tegen mijn schouder… ik zei stoute veulen en ik was echt niet aan het wenen
WAAROM IS MAMA SOMS EEN BEETJE MOE?
Loà : omdat ze al veel gewerkt hebt
Claire : omdat die hebt veel gewerken
Rik : als die een beetje ziek is
Georges : omdat ze veel spelletjes gespeeld heeft met mij
Benthe : omdat ze veel mijn haar gewerken hebt, mijn haar een beetje mooi te doen













