Terug naar hoofdinhoud

K2 * Filo & Sofie (denkvragen/mama)

| Tweede Kleuter

Filo en Sofie hadden denkvragen voor ons:

WAAROM HEEFT IEDEREEN EEN MAMA?

Brielle : omdat het bijna moederdag is

Rik : anders krijgt iedereen geen baby

Leni : omdat wij waren een baby en de baby zat in de buik van de mama

Ides : omdat mijn zus zat in de buik en mijn mama’s buik was dik en mijn zus en mijn broer zaten er allebei in

Allen : neen dat kan niet, eerst je broer en dan jij en dan ona

Ides : neen one, das geen stout meisje, das een flink meisje

Noah : one – lone, roosje – moosje

Ides : stop, ni rijmen van mijn zus

Loà : ik zie haar soms in tvoetbal

HOE WAS HET IN JE MAMA’S BUIK?

Olivia : ik weet het niet

Ides : een beetje vies?

Ides : toont dikke duim, goed en saai saai saai, toont duim naar beneden, het is daar supersaai omdat mijn mama heel de tijd aan het praten is met iemand, niet met mijn papa maar met mijn neef timo en ik hoorde het en kvond het niet leuk

Leni : wat zeiden ze dan?

Ides : ze zeiden, gaan we samen een ijsje eten en ik vond dat niet leuk

Rik : ik vond het leuk en saai, ik weet het nog niet …

Georges : beetje leuk en beetje niet leuk

Leni : waarom niet ?

Georges : ze doen daar altijd vragen en ik vind dat niet leuk, dak warm water had vond ik wel leuk

Ides : vond je warm water leuk? Ik niet, koud water is lekkerder

Rachel : leuk, omdat die dingetjes, mama wilste een keer een ijsje en dat ijsje kwam door dat dingetje (nagelstreng) en ik vond dat lekker

Leni : het buisje, ik heb het eens in een boek gezien en dan kwam er hier een korstje

Ides : zo dat je in de soep doet

Leni : neeeeeh, de naGelstreng!

Ides : dat doet toch altijd pijn

Leni : neen, dat doet niet pijn, bij iedereen is dat zo

Ada : ja want kijk iedereen heeft een buikepit

Loà : een gaatje in zijn buik

WAAROM DENK JE DAT JE MAMA JE KNUFFELS GEEFT?

Ides : omdat ze verliefd is

Leni : op jou?

Ides : jaaa en ook mijn broer en ook op mijn zus en ook op mijn papa, mijn papa is zeker verliefd want ze zijn samen getrouwd, mijn papa heeft een dikke buikepit en we hebben samen yoga gedaan

Leni : omdat je mama je heel lief vindt

Rachel : omdat ze blij is

Claire : omdat ik verliefd ben

Elles : ik weet het niet

Noah : omdat ze een zoentje geeft, omdat ze een dikke buik had toen ik een baby was

WAT ZOU JIJ DOEN ALS JE VOOR 1 DAG EEN MAMA ZOU ZIJN?

Ada : da mijn zusje een beetje groter is en dan wil ik met haar spelen

Nina : met mijn broer spelen, met de trein

Rachel : verplaatsten van huis, omdat ik alleen wil dan wonen

Elles : met mijn baby spelen

Mathis : veel knuffelen met mijn zus

Brielle : spelen met mijn babytje

Benthe : met het veulentje … en het veulentje heeft ookal een keer met haar pootje tegen mijn schouder… ik zei stoute veulen en ik was echt niet aan het wenen

WAAROM IS MAMA SOMS EEN BEETJE MOE?

Loà : omdat ze al veel gewerkt hebt

Claire : omdat die hebt veel gewerken

Rik : als die een beetje ziek is

Georges : omdat ze veel spelletjes gespeeld heeft met mij

Benthe : omdat ze veel mijn haar gewerken hebt, mijn haar een beetje mooi te doen