K2 * Prachtige paardenuitstap!
Wat een TOPdag! Wat een verwondering, medewerking, puur natuur, ... onze uitstap naar de paarden en vooral naar het veulen DIORINA van ons klasgenootje Benthe was fantastisch.
Je zou er haast voorbijrijden maar achter het gezellige rijhuis van Benthe ligt een paradijs - paardadijs verborgen.
Al snel kwam veulen diorina en mama Fiona ons groeten, we moesten immers heel rustig haar weide passeren zodat we haar kersverse baby niet deden schrikken. Verder kwamen we bij de paddocks en stallen waar we eerst de handen uit de mouwe staken en "kakatjes" verzamelden in de kruiwagens. Het is eens iets anders maar lijkt wel op paaseieren rapen :) de kls deden dit vol overgave. Daarna zorgen we voor fris water en voeding : hooi en korrels, deze mochten we mengen in het voederhok. Het verschil tss hooi (eten) en stro (slapen) werd aan de hand en neus ondervonden. Beiden hebben immers ook een enorme aantrekkingskracht om lekker in te ravotten. (Vandaar de sprietjes hooi of stro in het haar s'avonds)
Toen kwam het wel serieus want dan mochten we de paarden halen uit de weide : met touw aan het halster werden ze binnen gebracht. Ze werden vast gemaakt om te borstelen. Wat een ervaring, wat zijn ze groot. En toen was het zover, de hamvraag van de dag : "Wie durft er op gaan zitten en een ritje maken?" Om de beurt kregen we de kans op de paarden te zitten, mama Emma en papa Ben begeleidden ons met zoveel liefde en geduld. Ondertussen konden wij dit allemaal aanschouwen met een hartige pannenkoek van oma en opa. Zo beetje het tea-room gevoel op de paarde-buiten met zicht op allemaal mooie mensen, dieren en natuur = zalig dus!
We dankten en feliciteerden nog met een geboorteboekje (foto's en tekeningen van en voor Diorina) en een unicorn-knuffel voor Benthe .
Waw, we genieten nog zo na van deze fantastische ervaring... Papa Ben kwam enkele maanden geleden in mijn klas. "Juf, we gaan een veulentje krijgen in april, willen jullie anders es komen kijken?" Mijn antwoord was duidelijk : JA GRAAG en we wijden er dan maar direct een gans "paarden-thema" aan?! En zo geschiedde ...
Bedankt aan onze begeleiders (opa rik en mama shakira) en de lieve (groot)ouders van benthe. Veel liefs vanuit K2



























































































































































































































